sobota, 23 maja 2015

Wegańsko hamburgerowo...

Pojawiła się na rynku nowa pozycja z przepisami wegańskimi i wegetariańskimi. Jedne przepisy są prostsze inne trudniejsze. Niektóre wymagają wielu zakupów i sporego portfela, inne wręcz odwrotnie. I właśnie z tej gazety pochodzi pomysł na moje danie hamburgerowe. Wszystko wyszło pyszne i podbiło serca nawet tych co jedzą tradycyjne burgery. Stwierdzili, że w takiej wersji lepiej smakuje niż z mięsem.
Tak prezentuje się danie w moim wydaniu:

                                                            by Alex

                                                                   by Alex

BUŁKI HAMBURGERKI I NIE TYLKO

Bułki wyszły pyszne, lekkie, delikatne i z chrupiącą skórką.
Przepis podstawowy to połowa składników przeze mnie podanych, ja mam jednak w domu bułko lubnych ludków więc zrobiłam więcej.

Składniki: 500 g mąki (miałam 650), łyżeczka soli, 300 ml napoju sojowego, 25 g drożdży, 6 łyżek dobrego oleju, łyżka napoju sojowego i sezam do posypania.

Wszystkie składniki na ciasto mieszam i wyrabiam. Odstawiam na 30 minut. Następnie formuję bułeczki spłaszczam na 2 cm na blasze. Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni, wkładam bułeczki posmarowane napojem sojowym i posypane sezamem na ok 15 minut, aż nabiorą złotego koloru.

HAMBURGERY

Składniki: czerwona fasola z 2 puszek, 4 kopiaste łyżki płatków owsianych, 2 ząbki czosnku, 1 cebula, 200 g startej marchewki, 1/2 łyżeczki kuminu, sól, pieprz, 1/2 pęczka zielonej pietruszki.

Przepis mówi o kolendrze ja jej nie miałam więc wykorzystałam pietruszkę.

Fasolkę dobrze odsączyłam z zalewy i zgniotłam niezbyt dokładnie tłuczkiem do kartofli. Cebulę i czosnek drobno pokroiłam i podsmażyłam na złoto. Pietruszkę posiekałam. Wszystkie składniki wymieszałam w misce na gładką masę. Formowałam burgery, smażyłam na złoto.

Następnie poskładałam w całość i wyszła taka oto pychota.

2 komentarze:

  1. uwielbiam wegańskie burgery :) a jaką pozycję z przepisami masz na myśli, Slowly Veggie czy coś innego?

    OdpowiedzUsuń