czwartek, 7 maja 2015

Mój pierwszy raz...

Chleby piekę od pewnego czasu, jednak zawsze były to chleby wyłącznie na drożdżach. Jakoś jak czytałam przepisy z zakwasem omijałam je z daleka. Odpychał mnie ogrom pracy związany z zakwasem, a i chleb piecze się nieco dłużej. Ale po tym jak Przyjaciółka, która zaczęła piec chleby z przepisów ode mnie, postanowiła zmierzyć się z zakwasowym chlebem, weszło mi to trochę na ambicję i też się wzięłam za zakwas.
Zrobiłam zakwas i upiekłam pierwszy chleb.

 
by Alex
                                                                    by Alex

Chleb wyszedł przepyszny. Wilgotny, miękki, świetnie się kroi, nie sypie się. Po prostu super.
Zakwas dalej odżywiam i dzisiaj będzie ponowna produkcja chleba. Naprawdę warto. Podam tutaj przepis na chleb, a później napiszę o zakwasie, który zrobiłam.

CHLEB NA ZAKWASIE

Składniki: 250 g mąki pszennej 650, 250 g mąki pszennej pełnoziarnistej, 1 łyżka soli, 300 ml letniej wody, 8 g drożdży (gdy ma się już wiekowy zakwas drożdże można pominąć), 150 g zakwasu, 3 łyżki ziaren siemienia lnianego.

Wszystkie składniki wg podanej kolejności umieściłam w misce. Drożdże roztarłam w łyżce wody. Odstawiłam do wyrośnięcia w misce na 2 godziny. Następnie przełożyłam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiałam na kolejną godzinę. Po tym czasie piekłam w temperaturze 210 stopni ok. 40 minut.

Wszyscy wcinali chlebek i chwalili, że pyszny.

1 komentarz: